- Home
- About us
- Blog
- Shop
-
- Brands
- ALL Brands List
- Acoustical Systems
- Analog Relax
- Antipodes Audio
- Astell & Kern
- Audio Hungary
- Audio Solutions
- AudioByte
- AudioCircle
- Audiomica Laboratory
- Canary Audio
- Canor Audio
- Chameleon Audio
- Clarisys Audio
- CSPort
- Dan D'agostino
- Farad Power Supplies
- Ferrum Audio
- Fezz Audio
- Fonolab
- Glanz
- HiFiMAN
- HoloAudio
- Icon Audio
- LAB 12
- LAIV
- LampizatOr
- Magico
- Mega Acoustic
- Monrio Audio
- OLIO SPEC
- Origin Live
- Pachancko Labs
- Phasemation
- Pink Faun
- PLiXIR
- Questyle
- Reed
- Remton
- Revival Audio
- Riviera Audio
- Rockna Audio
- Sbooster
- Shelter
- Sigma Acoustics
- Signal Projects
- Sonnet Digital Audio
- SOtM Audio
- Soulsonic Speakers
- Soundtastic (Struss Audio)
- SPEC
- Synthesis
- Tedeska
- Tellurium Q
- Trafomatic Audio
- Tsakiridis Devices
- Vitus Audio
- Volumio
- Second Hand Deals
- Account
AudioSolutions “Figaro S” Ηχεία Δαπέδου Review
Audio Solutions “Figaro S” Ηχεία Δαπέδου ‘Τρίδρομη’ απόλαυση υψηλών προδιαγραφών
By Christos Tsiatis
Η ελεύθερη διακίνηση προϊόντων λόγω κοινής αγοράς και γενικότερα της παγκοσμιοποίησης του εμπορίου, προσέφεραν πλείστες όσες επιλογές σε επίπεδο συσκευών αναπαραγωγής ήχου.
Πάντα σε συνδυασμό με την συνεχή εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας και την εμπορική αναγέννηση του αναλογικού ήχου – μέσω του βινυλίου πρωτίστως.
Συνυπολογίζοντας και το μειωμένο κόστος λόγω μεταφοράς της παραγωγής και συναρμολόγησης στην Κίνα κατά κύριο λόγο, όπως γνωρίζετε ήδη για τις περισσότερες εταιρείες, ο μέσος χρήστης ουσιαστικά κατακλύσθηκε από προτάσεις, με επακόλουθο συναίσθημα το προσωπικό κομφούζιο ως προς τι αποτελεί για τον ίδιο την καλύτερη επιλογή – τηρουμένων των αναλογιών και του προσωπικού budget πάντα. Πως ξεχωρίζει λοιπόν ο καθένας μας τι πραγματικά αξίζει και εμπεριέχει την υπεραξία χρήσης και ενδεχόμενης μεταπώλησης στο μέλλον?
Γιατί κακά τα ψέματα, τα αγαθά κόποις κτώνται και ακόμα πιο κόποις αντικαθίστανται ή ανανεώνονται.
Η σωστή πληροφόρηση παίζει σπουδαίο ρόλο, όπως και η έλλειψη προκατάληψης.
Τι εννοώ με το τελευταίο?
Ότι δεν υπάρχουν απλά οι γνωστές, παλιές και διαχρονικές εταιρείες, που σαφώς προσέφεραν και προσφέρουν πολλά στον χώρο, αλλά και πολύ νεώτερες που πολύ γρήγορα κατάφεραν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους και επέτυχαν να στέκονται ισάξια – και καλύτερα ενδεχομένως – στο high end στερέωμα.
Μία εξ’ αυτών είναι η Audio Solutions, την οποία παρακολουθώ προσεκτικά τα τελευταία χρόνια. Θα παραθέσω μερικά στοιχεία για την καλύτερη ενημέρωση σας.
Η εταιρεία έχει έδρα στην Λιθουανία – Vilnius συγκεκριμένα, και ιδρύθηκε το 2011 από τον Gediminas Gaidelis.
Αρχικά λειτούργησε και καθιερώθηκε στην εσωτερική αγορά πριν αποτολμήσει την προσδοκώμενη εξωστρέφεια, η οποία ουσιαστικά αναπτύσσει και καταξιώνει – πλείστα όσα παραδείγματα πλέον και Ελλήνων κατασκευαστών.
Η οποία εξωστρέφεια απέδωσε τα μάλα, κρίνοντας από την αναγνωρισιμότητα, βραβεύσεις και επακόλουθη καθιέρωση στις αγορές που διατίθενται τα προϊόντα της.
Προς το παρόν παράγει τέσσερεις σειρές ηχείων. Ξεκινώντας από την κορυφή έχουμε την Vantage 5th Anniversary (επετειακή έκδοση), Virtuoso, Figaro & Overture.
Σημειωτέον ότι η εταιρεία κατασκευάζει τις καμπίνες για τα ηχεία της στις εγκαταστάσεις της, όπου και γίνεται η συναρμολόγηση, χρησιμοποιώντας μονάδες από κορυφαίους κατασκευαστές όπως Scan-Speak, SEAS & SB Acoustics και λοιπά υλικά. Οπότε συζητάμε για ένα τελικό προϊόν 100% κατασκευασμένο στην Ευρώπη.
Πόσες εταιρείες μπορούν να στηρίξουν ανάλογο εγχείρημα στην πράξη?
Το μοντέλο προς εκτίμηση τοποθετείται στο μέσον – κυριολεκτικά – της γκάμας της εταιρείας.
Το S σημαίνει small, κάτι το οποίο είναι απόλυτα σχετικό καθότι είναι καθαρά συγκριτικό – ως προς το μέγεθος – με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς Figaro. Ας δούμε λοιπόν τι έχει να μας προσφέρει.
Περιγραφή
Παρατηρώντας το, στα 94 εκατοστά του ύψους του, διακρίνεται από την λιτότητα της εμφάνισης.
Το μοναδικό στοιχείο που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή, είναι η επιλογή έντονου χρώματος στο φινίρισμα της καμπίνας – κατά το ήμισυ άλλωστε. Υπάρχει πλείστη όση επιλογή αποχρώσεων, που μπορεί ο καθένας να επιλέξει, βάσει του χώρου και του γούστου του κυρίως – με μικρή επιβάρυνση για τα piano gloss.
Το φινίρισμα είναι εξαιρετικής ποιότητας – επιπέδου ακριβού επίπλου – και επιβεβαιώνει την ορθότητα της προσέγγισης της εταιρείας, να διεκπεραιώνει κατασκευαστικά η ίδια τις καμπίνες που χρησιμοποιεί για τις υλοποιήσεις της. Το βάρος τους δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο στα 28 κιλά, οπότε απαιτείται προσοχή στην μετακίνηση τους.
Στην κατασκευή της καμπίνας χρησιμοποιείται η Box in Box Technology, η οποία – σε σύντομη περιγραφή – κάνει χρήση συνδυασμού υλικών σε sandwich, διαφορετικού πάχους μεταξύ τους (από 18-50 mm) που έχουν διαφορετική συχνότητα συντονισμού μεταξύ τους ώστε να αλληλοακυρώνονται στην πράξη, παρουσιάζοντας συμπεριφορά μονολιθικής υλοποίησης.
Η προσοχή στην λεπτομέρεια συνεχίζεται με την Stealth Grille – όπως την ονομάζει η εταιρεία.
Παρέχεται υφασμάτινη ή γυμνή – στο περίγραμμα των μονάδων.
Στην πράξη το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο καθότι ενισχύουν την δομική ακαμψία για έλεγχο των πιθανών χρωματισμών – που πρακτικά δεν υπάρχουν.
Θεωρώ ότι είναι θέμα αισθητικής καθαρά ή προστασίας από ανήσυχα ανήλικα χεράκια.
Η σχεδίαση είναι 3 δρόμων και χρησιμοποιεί 4 μονάδες – 1 υψηλών, 1 μεσαίων και 2 χαμηλών. To tweeter μαλακού θόλου είναι μεγέθους 1 ίντσας.
Πιθανόν να φαίνεται οριακό για την υλοποίηση, αλλά στην πράξη αποδίδει εξαιρετικά καθότι υπάρχει ενσωματωμένος κυματοδηγός, που σε συνδυασμό με την συχνότητα αποκοπής του φίλτρο διαχωρισμού σε υψηλή τάξη (στα 4 kHz), φροντίζει για την άριστη διασπορά και συμπεριφορά.
Η εταιρεία το ονομάζει mini horn για να το διαφοροποιήσει από τις συνήθεις υλοποιήσεις και το χρησιμοποιεί σε όλα τα μοντέλα της.
Οι υπόλοιπες τρεις είναι μεγέθους 6 ιντσών, από επεξεργασμένο χαρτί και οι δύο χρησιμοποιούνται για τις χαμηλές συχνότητες – με την συχνότητα αποκοπής στα 400 Hz.
Η χρήση μικρότερων σε μέγεθος μονάδων, εξασφαλίζει ταχύτερη ανταπόκριση στην λειτουργία ,με αποτέλεσμα καλύτερη ανάλυση και έλεγχο, ιδίως στα άκρα του φάσματος.
Η απόκριση συχνότητας είναι από 37 Hz έως 25KHz, η ευαισθησία στο πολύ ικανοποιητικό νούμερο των 91 dB και η αντίσταση εμπέδησης στα 4 Ohms.
Η ποιότητα των επιλεγμένων υλικών κατοπτρίζεται περαιτέρω στην χρήση WBT Nextgen για την διασύνδεση του καλωδίου σήματος, όπως επίσης χρήση Jantzen πυκνωτών στο φίλτρο διαχωρισμού.
Τέλος, καθότι η σχεδίαση είναι ανάκλασης χαμηλών, η δε οπή διαμέτρου 9 εκατοστών βρίσκεται στο πίσω μέρος της καμπίνας.
Ακουστική εκτίμηση
Η ακρόαση και αξιολόγηση του Figaro S έγινε στον πάντα φιλόξενο και άρτια υλοποιημένο χώρο της αντιπροσωπείας, σε μία σειρά συνεδριών για καλύτερη εκτίμηση.
Χρησιμοποιήθηκαν διάφορες συσκευές, με την σύσταση του κυρίου συστήματος τις ακόλουθες : Audio Hungary Qualiton A50i ως ενισχυτή, Canary audio CD 200 & Reed 1C/1X/Phasemation PP-500 ως πηγές, Canary Audio Phono Stage, SOTM Dac & Server για ψηφιακά αρχεία, όλα διασυνδεμένα με Tellurium Q καλώδια.
Ευθύς εξαρχής το ηχείο κατέθεσε τα διαπιστευτήρια του, κάνοντας πολύ εύκολη και απολαυστική την δουλειά μου.
Είναι από τις περιπτώσεις που πολύ γρήγορα ξεπερνάς το στάδιο κριτικής προσέγγισης και απλά αφήνεσαι να εμβαπτιστείς στην μουσική.
Ουσιαστική ήταν άλλωστε η συμβολή του αντιπροσώπου στην σωστή επιλογή συνοδών για την επίτευξη του εξαιρετικού αποτελέσματος, όπως διαπιστώθηκε στην πράξη.
Καταρχήν κρίνοντας από την συμπεριφορά του καθ’όλη την διάρκεια των ακροάσεων, μου απάλειψε την υποψία ότι πιθανόν να ήταν δύσκολο ως φορτίο, λόγω της αντίστασης στα 4 Ohms.
Προφανώς η καμπύλη είναι πολύ ομαλή και δεν παρουσιάζει στην πράξη βυθίσεις που θα δοκίμαζαν τα ενισχυτικά. Θέμα σωστής σχεδίασης λοιπόν και υψηλό βαθμό στον κύριο Gaidelis.
Στο μουσικό πρόγραμμα που αναπαρήγαγε, ασχέτως του είδους, το αποτέλεσμα ήταν σταθερά πολύ υψηλού επιπέδου.
Ας ξεκινήσουμε από την εικόνα που σε όλες τις διαστάσεις της ήταν κορυφαία, δεδομένου και του μεγέθους του ηχείου.
Το πλάτος της εξαντλούσε τα όρια του χώρου, το βάθος επεκτεινόταν πέραν αυτού, με σαφή διαστρωμάτωση και τοποθέτηση των παραγόντων επί της σκηνής, ειδικά ως και προς το ύψος.
Η αληθοφάνεια ήταν πιστευτή και τρισδιάστατη, παρακινώντας με να απλώσω το χέρι να ακουμπήσω τους συντελεστές.
Η ροή της μουσικής ήταν ανεμπόδιστη και η αίσθηση του όλου συμπαγής.
Ο δε αέρας γύρω από τα όργανα και κυρίως του χώρου ηχογράφησης ήταν απολύτως σαφής, βοηθούσε δε στην καλύτερη αποτύπωση και διάκριση του.
Η ακρίβεια ήταν εξαιρετική, χωρίς τάσεις ωραιοποίησης.
Ανάλογα της ποιότητας ηχογράφησης, αναπαρήγαγε σωστά το περιεχόμενο, δίνοντας την δυνατότητα στον ακροατή να εκτιμήσει το μουσικό μήνυμα.
Η μεσαία περιοχή αναδείκνυε την ανθρώπινη φωνή, που σε συνδυασμό με την έκταση στις υψηλές σαγήνευε και χάιδευε τα αυτιά.
Η ταχύτητα με την οποία ανταποκρινόταν το Figaro S στις μεταβολές του σήματος ήταν αξιοθαύμαστη και δικαιώνει απόλυτα την επιλογή του σχεδιαστή ως προς το μέγεθος και τις μονάδες που χρησιμοποίησε. Ο ρυθμός ήταν τάξεως μετρονόμου και έπιασα τον εαυτόν μου να τον ακολουθώ με την κίνηση του ποδιού ή του χεριού μου.
Η κλασσική μουσική, ιδίως τα μικρά σύνολα, όπως και η jazz έτυχαν άψογης διαχείρισης, με απόλυτα μουσικό αποτέλεσμα, που επιμήκυνε απολαυστικά τις ώρες ακρόασης και με ωθούσε να εμπλουτίζω συνεχώς το πρόγραμμα, προσθέτοντας υλικό. Τα φυσικά όργανα, όπως και η ανθρώπινη φωνή είχαν την τιμητική τους.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έκανε επιλεκτική διαχείριση σε ηλεκτρονική μουσική ή rock.
Τουναντίον τις απέδιδε εξίσου καλά, κουνώντας εντυπωσιακά τον αέρα και γεμίζοντας τον χώρο.
Ακόμα και σε υψηλές, αντικοινωνικές εντάσεις, διατηρούσε την συνοχή του και συνεργαζόταν άψογα με τα συνοδά του.
Η έκταση χαμηλά για τον όγκο της καμπίνας ήταν αξιοθαύμαστη και πρωτόγνωρη. Και φυσικά βοηθούσε σε θέματα ρυθμού και μεγέθους του παραγόμενου αποτελέσματος.
Αντίστοιχα στην απόδοση των υψηλών δεν παρατήρησα κόκκο ή τραχύτητα, η δε έκταση ήταν εξαιρετική, δένοντας περαιτέρω την ποιότητα αναπαραγωγής.
Και το κυριότερο, η απόλαυση που λάμβανα σταθερά υψηλή και χωρίς ίχνος ακουστικής κοπώσεως.
Συμπέρασμα
Διαβάζοντας τα όσα έγραψα, πιθανότατα κάποιος να σκεφτεί κατά πόσο είναι δυνατόν να συγκεντρώνονται όλα αυτά τα υπερθετικά στοιχεία σε μία υλοποίηση , σε αυτή την κατηγορία τιμής.
Και όμως είναι, καθότι θεωρώ ότι βάσει πρότερης εμπειρίας την επαναπροσδιορίζει και ανεβάζει τον πήχη πολύ ψηλά, ως προς τι είναι εφικτό στην βάση αυτού που θεωρώ high end ρεαλιστικών – ως προς το κόστος κτήσης – τιμών.
Φυσικά ξοδεύοντας πολλά περισσότερα κάποιος, θα λάβει ενδεχομένως καλύτερα αποτελέσματα, συμπαρασύροντας το συνολικό κόστος προς τα επάνω κατά πολύ.
Είναι όμως αυτό το ζητούμενο? Για την πλειοψηφία σαφώς όχι, δεδομένων και των ευμετάβλητων οικονομικών συνθηκών.
Εν κατακλείδι, θεωρώ το Figaro S μία εξαιρετικά ώριμη και κορυφαία επιλογή, γύρω από την οποία μπορείτε να χτίσετε ένα σύστημα αξιώσεων με συνοδά μηχανήματα ανάλογης τιμής και απόδοσης, το οποίο και θα σας προσφέρει πολλά χρόνια μουσικής απόλαυσης.
Το συστήνω ανεπιφύλακτα και πραγματικά χαίρομαι που στο hobby μας υπάρχουν εταιρείες όπως η Audio Solutions, που τον λαμπρύνουν με τις δημιουργίες τους. Sveikinu, Gediminas.